Archiwa kategorii: SEO

Nowy rok Nowy update Google

To już staje się naprawdę nudne, że co jakiś czas Google rotuje wyniki wyszukiwania dzięki swoim udoskonalonym algorytmom. Wszyscy się rozpisują szukając wspólnego mianownika. Wszystko wskazuje, że takowego u nie ma. Zwolennicy etycznych metod pozycjonowania zaliczyli 16-17 stycznia tak samo ogromne spadki jak i specjaliści od spamowania wyszukiwarki.
Czytaj dalej

Kolejny update algorytmu Google zwierzyniec powiększył się o kucyka Pony

Google przyzwyczaiło nas w tym roku do kolejnych modyfikacji algorytmu. Tym razem zwierzyniec powiększył się o kucyka Pony.  Ptaszki, miśki i kucyki sieją spustoszenie w wynikach wyszukiwania do tego stopnia, że nawet największe serwisy branżowe jak polskie  Money.pl, e-gospodarka,pl, tvn24.pl straciły widoczność na poziomie 20-80%, podobnie wygląda sytuacja na całym świecie. To bardzo nerwowy rok dla całej branży SEO na świecie.

Czytaj dalej

Zmasowany atak aktualizacji Google

Rok 2012 przejdzie w branży SEO do historii  za sprawą wdrażania kolejnych aktualizacja algorytmu Google – być może doprowadzi do radykalnych  zmian  w technikach pozycjonowania. Z pewnością nie uśmierci branży SEO, jak długo będą istniały wyszukiwarki internetowe tak długo branża SEO będzie próbowała z lepszym lub gorszym skutkiem ingerować w wyniki wyszukiwania. Ale do rzeczy. W ostatni weekend Google uraczyło nas kolejnymi „kilerami” branży SEO :)

Czytaj dalej

Kolejna aktualizacja algorytmu Google

Powoli zaczynam się przyzwyczajać do kolejnych update algorytmu wyszukiwania Google. Za każdym razem czekają na mnie nowe niespodzianki w postaci zupełnie niewiarygodnych wyników w SERPACH. Wczoraj odkryłem, że zaplecze stoi wyżej od strony klienta a dokładnie jest na 1 pozycji a strona klienta na 7 :)

Czytaj dalej

Zespół SQT Google ukarał polskie witryny za stosowanie technik niezgodnych z wymogami wyszukiwarki

Od wczoraj portale branżowe donoszą o kolejnych działaniach SQT (Search Quality Team)  Oberwały serwisy min: Banku Millenium, sieci komórkowej Play. W poniedziałek  Kaspar Szymański na swoim profilu napisał info o nakładaniu ręcznych kar na serwisy, które stosuję nieakceptowane przez Google metody pozycjonowania.

Czytaj dalej

Google oszalało zmiany w wynikach wyszukiwania

Od kilku dni obserwuję potężne wahania pozycji moich klientów. Zacząłem się poważnie niepokoić o profesjonalizm moich działań, ale od wczoraj gorącym tematem na forum Pozycjonowania i Optymalizacja, jest właśnie niesamowita rotacja wyników wyszukiwania dla serwisów z wieloletnim stażem w dół i młodych stron w górę  ( stare serwisy zaliczyły poważne spadki z Top 3 nawet o 30 oczek w rankingu wyszukiwarki Google ). Młode serwisy pną się w górę.

Czytaj dalej

Google będzie karać za przeoptymalizowanie stron www

Pracownicy Google co jakiś vzas wdrażają mechanizmy (algorytmy), które mają na celu zmniejszenie ilości spamu w wynikach wyszukiwania lub ograniczenie skuteczności optymalizacji elementów strony internetowej. Doświadczyliśmy już kar za używanie systemów wymiany linków, czy kar za kupowanie linków, teraz w środowisku SEO zaczyna być głośno o karach za przeoptymalizowanie strony www. Nie wiem czy termin przeoptymalizowanie jest właściwy, ale dla potrzeb tego wpisu nie mogłem znaleźć innego.

Czytaj dalej

SEO Katalogiem pozycjonowanie stoi.

Dziś reaktywowałem jeden z moich zapomnianych katalogów i jedną domenę, którą przejąłem jakiś czas temu.  Nie ukrywam, że zostałem do tego zmuszony poprzez ceny multikodów za wpisy do katalogów ( Tak naprawdę nie są one zbyt wysokie ale 100zł tu 100zł tam i uzbiera się mała sumka )  :). Zakupiłem jakiś czas temu kilka licencji SEO katalogu i starałem się zmobilizować, żeby je wreszcie zainstalować i skonfigurować.

Czytaj dalej

Nieuczciwe firmy SEO

Nieuczciwość firm SEO przechodzi wszelkie granice. Co jakiś czas klienci związani ze mną przesyłają mi do analizy oferty, które otrzymują od firm pozycjonujących strony internetowe. Pomijam fakt, że przesłanie oferty, gdzie podane są ceny bez zgody adresata  jest niezgodne z prawem. Niemniej szokująca jest sama nieuczciwość i chęć naciągnięcia klienta na koszty bez szansy na realne korzyści.

Czytaj dalej