Andpol, Tryton, Rabanet czy lody.pl jaką domenę wybarć?

Jak nazwać firmę, żeby przyciągała uwagę klientów? Pytanie , które spędza sen z powiek wielu specjalistów od CI, a o dziwo także specjalistów SEO. Do niedawna twierdziliśmy że wręcz idealnym rozwiązaniem jest wybranie w nazwie domeny słowa kluczowego, na które chcemy się pozycjonować. hurtowo rejestrowaliśmy domeny, które miały w swojej nazwie słowa kluczowe typu sklep-posciel.pl,  twoja-posciel.pl itp… Dzięki aktualizacją Google okazało się że ta strategia w dłuższej perspektywie była błędna

Google obraziło się na domeny zawierające w swojej nazwie tzw money keywords i zaczęło sukcesywnie obniżać ich rankingi. Przez wiele miesięcy pozycjonowanie tych domen wymagało mniejszych inwestycji a osiągniecie wysokich pozycji było mniej czasochłonne.

Wszystko się zmieniło i wracamy do korzeni czyli rejestrujemy domeny z brandem w nazwie, ponieważ podobno Google lubi brand :)

Najnowsze rejestracje to choćby

  1. http://trytonshop.pl/
  2. http://www.andpolbis.pl/

Cały czas wysoko na pozycjonowane frazy utrzymują się strony, które miały brand w swojej domenie

  1. http://www.bsdent.pl/
  2. http://www.toknieruchomosci.com.pl/

Warto dodać, że stare domeny były promowane w sieci w identyczny sposób, a zdołały przetrzymać większość updatów jakimi raczyło nas Google. W perspektywie widać, że Google kocha brand i domeny zawierające nazwę firm. Pytanie jak długo ? Patrząc na tematykę nazw domen szerzej naturalnym wydaje się, że powinniśmy przede wszystkim kierować się  widocznością marki / brandu firmy.

Skończyły się prawdopodobnie bezpowrotnie czasy stomatolog-warszawa.pl, czy fryzjer-poznan.pl, domen które służyły tylko i wyłącznie osiągnięciu wysokich pozycji przez właścicieli stron www.